Vianoce.sk

Optimizmus nemeckých spotrebiteľov pred Vianocami stúpa

Optimizmus nemeckých spotrebiteľov pred Vianocami stúpa
Pred Vianocami sa spotrebiteľská klíma v Nemecku vyjasňuje. Spotrebitelia sú optimisticky naladení, tvrdia nemeckí výskumníci trhu zo spoločnosti GfK. Obchodníci tak môžu predsa len dúfať v dobré tržby.

Spotrebitelia veria, že krajina konjunkturálne napreduje a ich osobná príjmová situácia sa zlepšuje, vyplynulo z mesačnej štúdie spoločnosti GfK. Prvýkrát po niekoľkých mesiacoch sa v novembri všetky jednotlivé ukazovatele - očakávanie konjunktúry, príjmov a chuť nakupovať - posunuli smerom nahor. Celkový ukazovateľ konjunktúry stúpol až na 5,4 bodu, čo bolo viac než v predchádzajúcich mesiacoch. Optimizmus by mal pretrvávať aj v decembri, čo by mohlo znamenať posun ukazovateľa až na 5,7 bodu.

Dôvodom rastu optimizmu je zotavovanie amerického hospodárstva a náznaky toho, že nemecká ekonomika prekonala slabé obdobie.

Ukazovateľ očakávania osobných príjmov síce vzrástol o 6 bodov na hodnotu -0,9 bodu, ale stále nedosiahol dlhoročnú nemeckú priemernú nulovú úroveň. Znamená to, že o celkovom rozmachu ešte nemožno hovoriť. Pesimisticky vidia svoje príjmy predovšetkým dôchodcovia.

Ochota spotrebiteľov nakupovať sa zlepšuje, ale vzhľadom na vysokú nezamestnanosť len pomaly.

Publikovanie alebo dalšie šírenie obsahu správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR výslovne zakázané. Copyright©TASR.