Vianoce.sk

Každý tretí Slovák by chcel pod stromčekom oblečenie

Každý tretí Slovák by chcel pod stromčekom oblečenie
Každý tretí Slovák by pod vianočným stromčekom najradšej našiel oblečenie. Pätina obyvateľov Slovenska by ako darček uvítala knihu či parfum. Slováci by sa potešili aj bežnej kozmetike, klenotám či hodinkám. Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie slovenských spotrebiteľov, ktorí omnibusovou metódou prostredníctvom face-to-face rozhovorov v novembri tohto roku uskutočnila spoločnosť TNS SK na vzorke 1 037 respondentov.

Mladí ľudia vo veku do 29 rokov by na Vianoce chceli dostať hlavne CD a DVD kazety, mobilné telefóny, fotoaparáty, videokamery či počítače, ďalej oblečenie na bežné nosenie, športové oblečenie a športové vybavenie. Ľudí starších ako 60 rokov potešia hlavne vitamíny. Respondentom vo vekovej kategórií 50-59 rokov by urobili radosť umelecké predmety, spotrebná elektronika, potreby pre domácich majstrov, klenoty a hodinky.

Ženy by pod stromčekom uvítali luxusnú pleťovú a dekoratívnu kozmetiku, parfumy, ale aj bežnú kozmetiku, knihy, klenoty a hodinky. Mužov by potešili potreby pre domácich majstrov, fotoaparáty, kamery, počítače a počítačové hry, CD a DVD kazety. Vysokoškolsky vzdelaní ľudia by pod stromčekom najradšej našli knihu či luxusnú kozmetiku. Obyvatelia Slovenska so základným vzdelaním sa potešia mobilným telefónom alebo oblečeniu. Najčastejšie nakupovaným darčekom je oblečenie, ktoré svojim blízkym venuje približne polovica opýtaných. Bežnou kozmetikou a knihami prekvapia svojich blízkych dvaja z piatich opýtaných. Hračky a parfumy má v pláne na Vianoce venovať tretina opýtaných. Obľúbenými sú tiež CD, DVD kazety či luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, ktoré bývajú darčekmi od pätiny respondentov.

Z výsledkov výskumu ďalej vyplýva, že polovica respondentov začína s nákupom vianočných darčekov až v decembri. Asi 6% obyvateľov Slovenska začína vianočné darčeky nakupovať v auguste a v septembri. Muži, respondenti do 29 rokov a obyvatelia zo Žilinského a Košického kraja nakupujú vianočné darčeky „na poslednú chvíľu”, teda týždeň pred Vianocami. Medzi ženami, vysokoškolsky vzdelanými ľuďmi a respondentmi 40 – 59 ročnými je viac tých, ktorí s nákupom vianočných darčekov začínajú skôr než v novembri.